Zabezpečení souboru v Excelu heslem

Na kurzech Excelu se často setkáváme s dotazem na zabezpečení dat v souboru Excel. Pokud je váš soubor např. uložen ve sdílené složce na firemním serveru, ale nechcete, aby k jeho obsahu byl volný přístup, můžete jej zabezpečit heslem.

Jednoduchý a rychlý návod najdete v následujícím článku.

Jak na to:

Na záložce SOUBOR v části informace vyberte volbu ZAMKNOUT SEŠIT a ZAŠIFROVAT POMOCÍ HESLA.

V dialogovém okně zadejte heslo a ještě jeho následně zadejte znovu pro potvrzení. 

Nyní je již váš soubor zabezpečen. Při dalším otevření budete vyzváni k zadání hesla.

A jak se zadávání hesla zase zbavit?

Po otevření souboru pomocí hesla vyberte kartu SOUBOR a volbu ULOŽIT JAKO. Vedle tlačítka Uložit klikněte na NÁSTROJE a volbu OBECNÉ MOŽNOSTI...

Po smazání teček v heslu, pro otevření a znovu uložení souboru, heslo odstraníte. Můžete zde případně nastavit jiné heslo pro otevření a jiné pro úpravy dokumentu.

 

 

Chcete se dozvědět více? Neváhejte si vybrat z kurzů Microsoft Excel v autorizovaném středisku NICOM, a.s.

Autorizované školicí středisko NICOM provádí školení na pevných učebnách v Brně, Ostravě a Praze nebo na mobilních učebnách po celé republice.

 

Těším se na Vás na některém z kurzů.

Eva Hermanová

Lektor Office

Ukážeme vám, jak si díky Excelu ulehčit práci