Nástroje pro virtuální realitu – Maya

S virtuální realitou se v současné době setkáváme téměř všude, od her pro mobilní telefony, počítače a herní konzole až po virtuální prohlídky všeho druhu a připravit správně kvalitní obsah je pro výsledný dojem naprosto nezbytné. Nástrojů pro přípravu modelů, scén a animací je v současné době nepřeberné množství a programy od Autodesku jsou samozřejmě mezi nimi.

Co potřebujete k tvorbě?

Ačkoliv tvorba virtuálních prostředí vyžaduje řadu zkušeností, k vytvoření jednoduchého virtuálního světa jsou po technické stránce zapotřebí v podstatě dvě věci, dva nástroje, 3d program a herní prostředí (Game engine).

Naprostá většina polygonálně založených 3d programů (např. Maya, 3ds Max, Modo nebo Blender) si s tvorbou takového prostředí hravě problémů poradí. Kupříkladu Maya LT je k tomuto přímo předurčena a Autodesk ve snaze přiblížit se nezávislým vývojářům nabízí tuto verzi za více než příznivých podmínek spolu s vlastním herním enginem Stingray v ceně.

 

Jaký je ty rozdíl mezi Mayou a Mayou LT?

Jednoduše řečeno, Maya LT je mírně ořezaná verze klasické Mayi, ale přesto má v sobě všechno to, bez čeho žádný virtuální svět neobejde: Sadu modelovacích a texturovacích nástrojů, od verze 2016 obohacenou dokonce o Sochařské nástroje z Mudboxu (ne všechny samozřejmě, ale ty nejdůležitější), dále samozřejmě kompletní animační prostředí tak jako klasická Maya a přímou návaznost do herních enginů a to jak do Autodeskového řešení stingray, tak i do Unreal Enginu nebo do Unity.

Ve verzi LT chybí většina nástrojů určeným pro filmový průmysl jako jsou pokročilé možnosti renderování (např. Mental Ray), sada kompozičních nástrojů a dynamické efekty.

Vše co v Maya LT chybí se obvykle řeší až v herním prostředí, kde vše na rozdíl od filmových efektů probíhá v reálném, což vyžaduje odlišný přístup.

Klasická Maya samozřejmně obsahuje veškeré nástroje pro tvorbu her i filmů a je tedy více než vhodná pro tvorbu viruálních světů.

 

Ucelený úvod do světa 3d v Mayi můžete prožít na kurzu NICOM: Autodek Maya – základní kurz

Průvodcem kurzu Vám bude autor tohoto článku: Ondřej Hudeček

 

Zdroj obrázků: Autodesk

Fotogalerie

NICOM Maya – UV

NICOM Maya – UV


NICOM Maya – shader

NICOM Maya – shader


Profil společnosti

NICOM byl založen již v roce 1992. Díky více než 140 000 odškolených klientů patří k největším poskytovatelům počítačových i fotografických kurzů pro jednotlivce a firmy v celé ČR.

Chtějte o nás vědět více ...

zobrazit více informací

Základní organizační informace

Máte nejasnosti ohledně objednávky nebo realizace školení? Chcete znát odpovědi na nejčastěji kladené dotazy klientů školicího střediska NICOM? 

Přečtěte si základní informace ...

zobrazit více informací

Možnosti financování kurzů

Hledáte akreditované kurzy DVPP pro pedagogické pracovníky?  Jak mít hrazeno školení pro firmy až z 85 % díky výzvě POVEZ II? Víte, že vám rekvalifikaci může hradit úřad práce? 

Podívejte se na možnosti platby za školení ...

zobrazit více informací

Kontaktujte nás

Fakturační adresa:
Smetanova 3
602 00 Brno
IČ: 26226375
DIČ: CZ26226375
Adresa pobočky:
Zenklova 32/28
180 00 Praha 8
Tel: +420 222 231 100
 
Získávejte novinky a akční nabídky