Neztrácíte zbytečně čas renderováním?

renderování v reálném čase

Minulost

Render je ve světě digitálních tvorby hardwarově a často tak i časově tou nejnáročnější částí celého procesu. Není výjimkou, že výsledky jsou k vidění až po dlouhých hodinách renderovní, kdy je využit veškerý dostupný výkon počítačů. Pokud jsou navíc po tom všem zapotřebí změny a celý proces se musí opakovat začíná to být nejen časově náročné, ale také drahé.

Do této kategorie patří většina běžných renderů jako je Scanline, Mental Ray, V-Ray ...

Současnost

Tento problém začali někteří výrobci řešit graficky akcelerovanými rendery (GPU Rendery), díky kterým je možné s dostatečně výkonnou grafickou kartou renderovat téměř v reálném čase, což umožňuje tvůrcům renderovat scénu ve stejnou dobu kdy na ní pracují a díky tomu ji tak mnohem lépe ladit a nastavovat.

Pro GPU rendery je ale obvykle zapotřebí silných a výkonných grafických karet, které rozhodně nepatří mezi levné zboží. Taková grafika, která si slušně poradí s GPU renderem se pohybuje od dvaceti tisíc výše. Je to ale často ekonomičtější řešení než pořízení renderovacích farem.

Spousta renderů v současnosti kombinuje výhody GPU i CPU a díky tomu je možné vytvářet náhledy téměř v reálném čase a výsledky pak renderovat standardní cestou v již zaručené kvalitě.

Mezi zástupce GPU renderu patří Nvidia iray, Redshift, V-ray RT, Octan render a další

 

Budoucnost

V poslední době je však na vzestupu zcela nová vlna renderování, která přichází z herního světa. Jelikož herní svět funguje hlavně v reálném čase tak, aby se mohl hráč libovolně pohybovat plynule ve virtuálním prostředí, je tedy zapotřebí aby se toto digitální prostředí renderovalo rychlostí 60 snímků za vteřinu. Se stále se zlepšujícím výkonem počítačů a vychytanějšími herními enginy jsou výsledky v herním prostředí téměř tak reálné jako u standardních renderů. Díky tomu můžeme dnes využívat k renderováním animací, vizualizací, či interaktivních aplikací tyto herní enginy. Díky tomu se tak tvůrci můžou plně zaměřit na kvalitní obsah bez čekání na render.

Herní enginy se začínají široce využívat pro tvorbu vizualizací, animací a hlavně pro virtuální realitu.

Velkou výhodou také je, že většina těchto programů je dostupná zdarma jako například Unreal Engine, Unity Engine, Cryengine, Lumberyard nebo Autodesk Stingray, který se dodává spolu s Mayou LT určenou právě k vývoji her.

Je tedy úplně jedno zda modelujete ve SketchUpu, 3ds Maxu, Mayi, AutoCADu nebo třeba Inventoru, všechny tyto modely je dnes možné renderovat v reálném čase pomocí technologií ze světa her.

Profil společnosti

NICOM byl založen již v roce 1992. Díky více než 140 000 odškolených klientů patří k největším poskytovatelům počítačových i fotografických kurzů pro jednotlivce a firmy v celé ČR.

Chtějte o nás vědět více ...

zobrazit více informací

Základní organizační informace

Máte nejasnosti ohledně objednávky nebo realizace školení? Chcete znát odpovědi na nejčastěji kladené dotazy klientů školicího střediska NICOM? 

Přečtěte si základní informace ...

zobrazit více informací

Možnosti financování kurzů

Hledáte akreditované kurzy DVPP pro pedagogické pracovníky?  Jak mít hrazeno školení pro firmy až z 85 % díky výzvě POVEZ II? Víte, že vám rekvalifikaci může hradit úřad práce? 

Podívejte se na možnosti platby za školení ...

zobrazit více informací

Kontaktujte nás

Fakturační adresa:
Smetanova 3
602 00 Brno
IČ: 26226375
DIČ: CZ26226375
Adresa pobočky:
Zenklova 32/28
180 00 Praha 8
Tel: +420 222 231 100
 
Získávejte novinky a akční nabídky